پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261912
توافق ايران و قطر درباره استفاده و دستور پرداخت از منابع ارزي آزادشده
تاریخ انتشار : 1402/07/22 12:06:48
نمایش : 429
روساي‌کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران و قطر در حاشيه اجلاس سالانه صندوق بين‌المللي پول، موضوعات مربوط به توسعه همکاري‌هاي بانکي و سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک پس از انتقال ۶ ميليارد دلار به بانک‌هاي ايراني در قطر که محقق شده است را بررسي و راهکارهاي توسعه روابط با استفاده از اين منابع را نيز مورد گفت‌وگو و رايزني قرار دادند.

به گزارش پايگاه خبري تخليلي پيرغار به نقل از بانک مرکزي، رئيس‌کل بانک مرکزي کشورمان در اين ديدار تصريح کرد: با توجه به اينکه منابع ارزي آزاد شده ايران در قطر از طريق سوئيفت و با گشايش‌هاي LC قابل استفاده است لذا هم اکنون ارتباطات فني بين بانک‌هاي قطري و ۶ بانک ايراني در حال جريان است و بانک‌هاي عامل با برقراري اين ارتباطات فني، دستور پرداخت‌هاي لازم را ارسال و عملياتي مي‌کنند.

فرزين با اشاره به محورهاي توافق قبلي ايران با قطر درباره نحوه استفاده از اين منابع ارزي در ۶ بانک ايراني در قطر، بر تسريع موضوع به منظور شروع پرداخت  در هفته آينده تاکيد کرد.

شيخ بندر بن‌محمد بن سعود آل ثاني، رئيس‌کل بانک مرکزي قطر نيز در اين ديدار تاکيد کرد: قطر به کليه تعهدات خود با ايران پايبند است و هيچ مانعي در توسعه روابط بانکي دو کشور وجود ندارد.

رئيس‌کل بانک مرکزي قطر با اشاره به اقدامات اساسي و خوبي که طي روزهاي گذشته درباره استفاده از منابع ارزي ايران در قطر انجام شده است گفت: شايعات مطرح شده در اين باره طي يکي دو روز گذشته ارزش واقعي ندارد و بيشتر يک شوخي و بازي رسانه‌اي بود.

بر اساس اين گزارش، دکتر فرزين در حاشيه اجلاس سالانه صندوق بين المللي پول در مراکش با مديران ارشد صندوق بين‌المللي پول و همچنين با جمعي از روساي‌کل بانک مرکزي کشورهاي منطقه و گروه بريکس راجع به افزايش همکاري‌هاي پولي و بانکي ديدار و گفتگو مي‌کند.

اجلاس سالانه صندوق بين‌المللي پول و بانک جهاني در سال ۲۰۲۳ به طور همزمان و از نهم تا پانزدهم اکتبر (۱۷ تا ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲) در کشور مراکش برگزار مي‌شود.

اين نخستين بار در ۵۰ سال اخير است که اين اجلاس‌ها در قاره آفريقا برگزار مي‌شوند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html